Köpvillkor

Åldersgräns

För att handla på Padler.se måste du vara 18 år. Är du under 18 krävs att du har målsmans underskrift för att genomföra ett köp. 

Priser

Alla priser på Padler.se anges i standardfallet i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Om norsk adress anges som leveransadress kommer priser att anges i svenska kronor, men exklusive moms. Vid leverans till Norge står mottagaren för att betala moms vid import till landet.

Betalsätt

I samarbete med Swedbank Pay erbjuder Padler betalningar med betalkort eller kontokort. Du kan även välja att betala dina beställningar med Swish. Padler.se tar aldrig ut någon betalningsavgift från dig som kund.

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är 1–4 dagar och Norge 3–7 dagar från det att beställningen läggs. Under juli månad kan leveransen ta ytterligare någon dag. Om produkter inte finns i lager kommer leveranstiden att vara längre. Du kommer alltid att få ett meddelande från oss om produkten inte skulle finnas i lager.

Fraktkostnad

Padler.se erbjuder fri frakt inom Sverige på alla beställningar på 400 SEK eller mer. För beställningar på mindre än 400 SEK tillkommer en fraktavgift på 49 SEK. Vid beställningar till Norge tar vi ut en fraktavgift på 99 SEK oavsett beställning. 

Fraktsätt

Vi skickar alla våra beställningar med DHL och varor levereras till det utlämningsställe som ligger närmast den adress som du angivit i beställningen. Har du angivit ett mobiltelefonnummer i beställningen kommer du att få ett sms från DHL när din vara finns att hämta på utlämningsstället. Har du inte angivit något mobiltelefonnummer kommer du istället att få ett e-post när din vara finns redo att hämtas. Via webbshoppen är det endast möjligt att få en vara levererad inom Sverige eller Norge. Om du vill ha en vara skickad utanför Sverige eller Norge ber vi dig att kontakta oss på kundservice@padler.se.

Vid leverans till Norge levereras alla paket hem till dörren med DHL. Mottagaren står för eventuella tullavgifter och andra avgifter som kan uppstå vid import av varor till landet.

Skador på paket

Kontrollera alltid varan för att säkerställa att varan är rätt och felfri vid leverans. Vid skada på paket skall kundservice@padler.se kontaktas inom 7 dagar efter att varan har hämtats ut, ordernummer samt orsak till reklamation skall anges i mailet. I svarsmailet från Padler anges instruktioner för hur vara skall returneras.

Ångerrätt

Du som kund har 60 dagars ångerrätt (från det datum som varan hämtas ut) på alla inköp på Padler.se, förutsatt att varan är oanvänd och originalförpackningen är obruten. Vid ett ångrat köp som beställts inom Sverige används den returfraktsedel som följer med vid leveransen vid större beställningar. Ångrat köp skall meddelas via mail till kundservice@padler.se där ordernummer skall anges. Vill du använda konsumentverkets standardformulär för ångerrätt hittar du den här, det är dock inget krav att denna blankett används. När varan är returnerad till Padler och vi har säkerställt att varan inte är använd kommer återbetalning att ske. 

Vid returer av varor som har skickats utanför Sverige står kunden för returkostnader.

Om du inte mottog någon returfraktsedel (sker vid mindre beställningar) eller inte längre har kvar returfraktsedeln kan du returnera varan till egen bekostnad till adress:

Padler AB
Torsgatan 26
113 21 Stockholm

Ordernummer måste anges vid returen.

Reklamation

Samtliga varor täcks av leverantörernas garantier. Ett fel som uppstår på en vara på grund av fabrikationsfel skall meddelas via mail till kundservice@padler.se. I svarsmailet från Padler anges instruktioner för hur varan skall returneras.

Ej uthämtat paket

Om du inte hämtar upp ditt paket måste Padler tyvärr debitera en avgift på 250 SEK för de extra fraktavgifter som uppkommer vid returfrakt. Observera att du måste hämta ut ditt paket för att kunna nyttja ångerrätten.